Winter in Sri Lanka, 25 graden met zon - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Mathijs Meijers - WaarBenJij.nu Winter in Sri Lanka, 25 graden met zon - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Mathijs Meijers - WaarBenJij.nu

Winter in Sri Lanka, 25 graden met zon

Door: Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

09 December 2013 | Sri Lanka, Colombo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, het is namelijk zo dat als je een tijd ergens woont de dingen langzaam normaal beginnen te worden. Vanaf dat moment beginnen de dingen die gewoon waren voordat ik hier kwam opeens op te vallen.
Sinterklaas is dit jaar volgens mij aan mijn huisje voorbij gegaan. Ik heb mijn schoen kunnen zetten zoveel ik wilde maar er zat de hele tijd niets in. Ik denk dat ik niet braaf genoeg ben geweest, of de sint weet niet dat ik hier ben.
Als we allemaal maar hard genoeg roepen, dan hoort hij het misschien nog wel op zijn schip en komt hij nog naar Sri Lanka toe om mij een cadeautje te brengen.

Een derde optie zou kunnen zijn dat hij niet durft te komen. Mijn lijst met bijzondere dieren begint namelijk al behoorlijk uit te breiden. Naast olifanten, water monitors en reuze hagedissen staan er nu ook reuze vleermuizen op mijn lijstje. Als het begint te schermen komen ze met massa's naar buiten, soms wel met een spanwijdte van 1 meter. Batman zou jaloers zijn.
Daarnaast hebben we in het meertje achter het kantoor een heuse krokodil ontdekt. Ik denk dat ik maar eens wat gevaargeld ga vragen want croco-worstelen staat niet in mijn contract. En we hebben onze kantoor-kat ook al dagen niet meer gezien (geintje ;)

Verder hebben we net een drukke periode achter de rug. Vorige week heb ik het al die jaren dat ik niets aan kerstversiering heb gedaan kunnen inhalen door middel van het decoreren van de Golfclub.
Na aangevallen te zijn door een kerstboom, sneeuwvlokken/kerstlampjes/kerstballen uit elkaar heb mogen peuteren en het hele repertoire aan kerstliedjes al gehoord heb denk ik dat ik dit jaar al genoeg kerst ervaren heb. Als ik terug kom naar Nederland verwacht ik nog glitters te vinden van de kerstklokjes.

Ook hadden we iets speciaal met de launch van de nieuwe Porsche panamera E-hybrid. Voor dit event werd een videomap gemaakt. Hierbij projecteren verschillende camera's een beeld op de auto en achtergrond waardoor het lijkt alsof de auto beweegt. Voor de mensen die dit willen zien, de link naar het filmpje van de videomap: https://www.facebook.com/photo.php?v=629516063761355

Om af te sluiten stuit je na een tijdje ook op de abnormaliteiten, kleine dingetjes die heel gewoon zijn in een andere cultuur. Zo ben ik er achter gekomen dat ouders hier advertenties in de krant zetten als ze hun dochter (of zoon) willen laten trouwen. Het klinkt misschien raar maar in realiteit is het niet zoveel anders als de dating sites die wij in Nederland kennen. Alhoewel daar je ouders meestal niet een hand in de relatie hebben.
Het schijnt toch te werken. Dus vrijgezellige mensen in Nederland; als je je eenzaam voelt en ongeliefd, schrijf eens een stukje voor de krant, voordat je het weet ben je bij iemand anders in het be....leven beland.

  • 09 December 2013 - 21:07

    Anneloes:

    haaaa thijsje,
    jeej weer eens een leuk verhaaltje ik zat er op te wachten.
    sinterklaasje is je echt niet vergeten hoor hij heeft dingetjes opgestuurd die komen gewoon wat later dan gedacht.
    ik wil ook graag de kerstboom opzetten maar mag nog niet van mama en papa. ( ze waren er net over aan het praten :P)
    verder wordt het hier erg koud en komt de sneeuw dichterbij brrrrrrrr koude winter
    xxxx Loesje

  • 10 December 2013 - 20:12

    Mam:

    Hoi Mathijs, Helaas nog niet veel tijd om iets van het land te zien. Komt nog wel. Je hebt het vaak druk en maakt soms lange dagen. En niet altijd gaat alles goed, maar daar leer je echt het meeste van. Ik hoop dat ons kerstpakketje binnenkort aankomt, helemaal uit Nederland. Ik wens je alvast fijne kerstdagen en een heel gelukkig 2014. Ik mis je hier zeker rond deze feestdagen, maar gelukkig skypen we af en toe.
    Veel succes verder met je stage en misschien zie je pap binnenkort!!!
    groetjes Mam

  • 10 December 2013 - 21:07

    Pap:

    Ha Mathijs,
    Nou het dichten ben je nog niet verleerd. Jammer dat je dit niet met pakjesavond heb kunnen doen.
    Ja dan maar met Kerstmis. Gaan ze dan ook naar de nachtmis? Zoals Mam en Anneloes al vertelden is een pakketje naar je onderweg. Misschien compenseert dit je Sinterklaas wens.
    Ook ik wens je alvast fijne Kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar.
    En misschien tot gauw.

    Groetjes Pap.

  • 11 December 2013 - 20:08

    Lies Pouls:

    mathijs ik had gisteren al een stukje geschreven
    maar ik zie het nergens meer ik weet niet waar het gebleven is
    anneloes dacht dat sint je nog zou komen bezoeken
    maar ik denk dat die naar spanje is en niet naar sri lanka
    ikben blij dat ik weer iets gehoord heb
    ik wens je het allerbeste en tot horens of ziens
    groetjes oma

  • 11 December 2013 - 21:49

    Jan Emonts`:

    Hallo Mathijs, leuk je verhaal te lezen. Het lijkt in ieder geval voor mij dat je je steeds meer thuis gaat voelen. Ook met de voor jou zo interessante huisdieren geef je blijk van toch nadrukkelijk voor exocita te kiezen. Of je met je verhaaltje een knipoog maakt naar een exotische partner is mij niet duidelijk. In ieder geval het doet mij deugd dat je het goed naar je zin lijkt te hebben en fijn op deze wijze een stuk levenservaring van jou te mogen horen. Groetjes en tot weer eens. Jan


  • 28 December 2013 - 18:26

    Hans En Truus:

    Ha die Mathijs,
    Leuk die verhalen, nog een leerzame stage toegewenst,
    Groetjes uit de Hegelsom

  • 31 December 2013 - 11:37

    Huub & Ien:

    Hee Mathijs,
    Zo te lezen en op de foto's en beelden te zien heb je het goed naar je zin!
    Jij hebt schrijverstalent, heel leuk om te lezen.
    Huub en ik wensen jou een gezellig oudjaar en een frisse nieuwe start in het nieuwe jaar!
    We blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathijs

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 6241

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2013 - 08 Mei 2014

Internship in Sri Lanka

Landen bezocht: